Bydgoszcz wyszukiwanie głosowe

Dostosowanie strony do wyszukiwania głosowego

Poradnik jak przygotować serwis internetowy do obsługi zyskującego na popularności wyszukiwania za pomocą ustnych zapytań

Ta forma interakcji z urządzeniami jest szczególnie popularna w przypadku smartfonów. Łatwiej jest wypowiedzieć do telefonu zdanie “gdzie kupię w Bydgoszczy zimową kurtkę” niż wpisywać to zapytanie na klawiaturze. Niestety w Polsce liczba aplikacji do obsługi głosowej jest bardzo ograniczona – praktycznie w naszej wersji językowej dostępny jest to tylko Google Now na Androidzie. Mieszkańcy krajów zachodnich mają znacznie szerszą ofertę w tej kategorii – Siri na smartfonach i komputerach Apple  oraz Cortanę na tabletach i komputerach z Windows 10.

Asystent Google w Polskiej wersji językowej

W przyszłym roku ma już jednak zadebiutować w polskiej wersji językowej Asystent Google, co oznacza, że wyszukiwanie głosowe będzie zapewne zyskiwać na popularności. Warto zatem przygotować strony internetowe pod kątem tej opcji. Taka modyfikacja sprawi, że nasza strona będzie pojawiała się na wyższych pozycjach w wyszukiwarkach, a zatem odwiedzi więcej internatów i potencjalnych klientów.

Optymalizacja pod głosowe wyszukiwanie

Co zatem zrobić by strona była efektywna w głosowym wyszukiwaniu? Na naszym serwisie muszą pojawić się kluczowe frazy w postaci zbliżonej do naturalnej mowy. Przeanalizujmy to na przykładzie  osoby poszukującej strony sklepu rowerowego w Bydgoszczy. W przypadku tradycyjnego wyszukiwania w Google zwykle wpisujemy uproszczoną formę: sklep rowerowy Bydgoszcz lub sklep z rowerami w Bydgoszczy.

Z badań prowadzonych przez firmy zajmujące się pozycjonowaniem wynika, ze zapytania głosowe mają bardziej rozbudowaną i szczegółową formę. W rozpatrywanym przypadku byłoby to na przykład: Gdzie kupię w Bydgoszczy rower górski/trekkingowy/szosowy. Dlatego na naszej stronie powinny znaleźć się frazy kluczowe również w tej właśnie postaci.

Wyszukiwanie z lokalizacją

Kolejnym specyficznym elementem zapytań głosowych jest sformułowanie “w pobliżu” lub “blisko mnie” – na przykład “pizzeria w pobliżu” lub “kwiaciarnia blisko mnie”. Google musi być zatem poinformowany, gdzie konkretnie znajduje się firma, sklep, restauracja itd, którą promuje dana strona internetowa. W tym celu należy skorzystać z aplikacji Google Moja firma i określić w niej położenie.