Jak stworzyć skuteczny meta-opis w wyszukiwarce Google

Prawidłowo zredagowany meta-opis może w znaczący sposób zwiększyć ruch na stronie internetowej. Dlatego warto poświęcić czas na perfekcyjne wykonanie tego elementu

Mata-opis to krótki tekst pojawiający się w wynikach wyszukiwania Google (lub innej wyszukiwarki), który informuje o zawartości strony. Dlaczego jest taki ważny? Ponieważ ma znaczący wpływ na to czy internauta zdecyduje się wejść na konkretną stronę.

Na stronie wyszukiwania wyświetlają się linki do 10 witryn. Zwykle nie klikamy we wszystkie po kolei. Raczej przeglądamy wyniki i wybieramy stronę, która według opisu dostarczy nam poszukiwanych informacji.  

Przeanalizujmy to na przykładzie. Powiedzmy, że wpisujemy do przeglądarki: trasy rowerowe w okolicach Bydgoszczy. Mogą wyświetlić się m.in. takie wyniki.

W pierwszym przypadku opis jest wygenerowany automatycznie i jak widać nie stanowi spójnej, logicznej całości. W drugim przypadku mamy zredagowany tekst, który informuje internautę co konkretnie znajdzie na stronie. Dlatego właśnie warto zająć się autorskim zredagowaniem opisu, zamiast pozostawiać to generatorowi Google. Jak zatem to zrobić?

Redagujemy meta opis we wtyczce Yoast

Jeśli strona wykonana jest w WordPressie wygodnie będzie posłużyć się wtyczką Yoast SEO. Po jej zainstalowaniu i aktywacji w edytorze stron i artykułów pojawi się sekcja pozwalająca na redagowanie meta opisu.

O czym należy pamiętać przy redagowaniu zajawki strony w Google? Tekst nie może być za długi, powinien mieć około 155 znaków. Więcej tekstu się po prostu nie wyświetli.

Tak więc w tej krótkiej formie musimy zawrzeć skondensowane informacje o zawartości naszej strony. Warto też wprowadzić frazę kluczową dla danej witryny, a także tzw. “Call to action” czyli wezwanie do działania. Może ono mieć na przykład postać: Dowiedz się więcej, Skorzystaj z okazji,  Wypróbuj za darmo, Poznaj najlepsze trasy.

I na koniec trzeba też zadbać o unikalny charakter meta-opisu, nie może być on bliźniaczo podobny do zajawek innych stron o zbliżonej tematyce. Bo chodzi przecież o to by wyróżnić się z tłumu w wynikach wyszukiwania.

W przypadku jeśli strona jest wykonywana w HTML meta opis należy zamieścić w następujących znacznikach: