Jak zainstalować i korzystać z wtyczki Google Site Kit

GSK to nowy plugin do WordPressa autorstwa Google, który pozwala na kompleksowa analitykę SEO z poziomu zaplecza strony internetowej. Umożliwia wgląd w dane z Google Search Console, Google Analytics i PageSpeed Insights.

Plugin instaluje się w standardowy sposób. W lewym panelu zaplecza WP klikamy Wtyczki > Dodaj nowa wtyczkę i w oknie wyszukiwania wpisujemy Google Site Kit. Następnie instalujemy i aktywujemy plugin.

 

 

Konfiguracja Google Site Kit

Teraz klikamy w niebieski przycisk “Start Setup” i logujemy się do konta Google, z którym mamy powiązane usługi takie jak Google Search Console i Google Analytics. Następnie konfigurujemy wtyczkę – wybieramy określone opcje i klikamy „Pozwól”.

Domyślnie aktywowana jest tylko połączenie Site Kita  z usługą Google Search Console.

Aby podłączyć kolejne usługi w panelu GSK klikamy zakładkę “Connect More Services”. Do wyboru mamy Google Analytics, AdSense, PageSpeed Insights Optimize oraz Tag Manager.

 

 

Jeśli aktywujemy wszystkie będziemy mieli możliwość analizowania następujących danych i wykonywania działań:

Google Search Console

  • liczba wyświetleń w Google
  • liczba wejść z wyszukiwarki
  • liczba użytkowników
  • 10 najpopularniejszych zapytań 

Google Analytics

  • wszystkie wejścia na stronę
  • źródła wejść
  • użytkownicy
  • nowi użytkownicy
  • liczba sesji

PageSpeed Insight

  • szybkość wczytywania strony

AdSense

  • Dodawanie reklam na stronie

Optimize

  • Testy A/B

Tag Manager

  • dodawanie tagów

Zatem jak widać Google Site Kit jest bardzo uniwersalnym narzędziem, które w jednym oknie z poziomu zaplecza WP pozwala na wgląd w bardzo wiele różnych danych.