GSK to nowy plugin do WordPressa autorstwa Google, który pozwala na kompleksowa analitykę SEO z poziomu zaplecza strony internetowej. Umożliwia wgląd w dane z Google Search Console, Google Analytics i PageSpeed Insights.
Plugin instaluje się w standardowy sposób. W lewym panelu zaplecza WP klikamy Wtyczki > Dodaj nowa wtyczkę i w oknie wyszukiwania wpisujemy Google Site Kit. Następnie instalujemy i aktywujemy plugin.
Konfiguracja Google Site Kit
Teraz klikamy w niebieski przycisk “Start Setup” i logujemy się do konta Google, z którym mamy powiązane usługi takie jak Google Search Console i Google Analytics. Następnie konfigurujemy wtyczkę – wybieramy określone opcje i klikamy “Pozwól”.
Domyślnie aktywowana jest tylko połączenie Site Kita z usługą Google Search Console.
Aby podłączyć kolejne usługi w panelu GSK klikamy zakładkę “Connect More Services”. Do wyboru mamy Google Analytics, AdSense, PageSpeed Insights Optimize oraz Tag Manager.
Jeśli aktywujemy wszystkie będziemy mieli możliwość analizowania następujących danych i wykonywania działań:
Google Search Console
- liczba wyświetleń w Google
- liczba wejść z wyszukiwarki
- liczba użytkowników
- 10 najpopularniejszych zapytań
Google Analytics
- wszystkie wejścia na stronę
- źródła wejść
- użytkownicy
- nowi użytkownicy
- liczba sesji
PageSpeed Insight
- szybkość wczytywania strony
AdSense
- Dodawanie reklam na stronie
Optimize
- Testy A/B
Tag Manager
- dodawanie tagów
Zatem jak widać Google Site Kit jest bardzo uniwersalnym narzędziem, które w jednym oknie z poziomu zaplecza WP pozwala na wgląd w bardzo wiele różnych danych.